Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 348774
Wel rekening mee houden dat je op UV-lak niet kan schrijven (las iets hoger dat je ze wou laten lakken).D-rez schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:30:
een stuk waar je nog wat op kan noteren afspraak of iets dergelijks. Zwart kaartje en pen leveren weinig leesbaars.
[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 05-03-2010 18:02 ]
[ Voor 107% gewijzigd door homemix25 op 05-03-2010 19:13 ]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Anoniem: 346122
Hoezo moet je een andere drukker vinden? Op hetzelfde materiaal is gewoon niet te schrijven dat verandert niet per drukker. Deze drukker zal echt wel andere papiersoorten hebben.homemix25 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:58:
foute post!

Ik vind het onderhand wel wat worden eerlijk gezegd. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik aan de rechterkant van de tekst wil hebben, wat ik nog kan gebruiken om op te vullen. En in "Showcase" of ik die pijltjes er in laat zodat de bezoeker heen en weer kan klikken of dat ik ze er uit haal en dat die zelf langzaam voorbij rolt (met verschillende websites/projecten).
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wat vinden jullie trouwens van dat rookwolkje links? Ik vind het wel leuk maar een paar lui vinden het nogal 1999 stijl...

Maak dat eens wit, misschien staat dat leuker.
- Lijn je logo even mooi uit met........ iets. Hij zweeft daar maar halverwege.
- Home aan de linkerkant ziet er uit als het eerste item van een breadcrumb. Ga je breadcrumbs gebruiken en vraagt je navigatiestructuur daar om? Of is het de titel van de pagina? Indien dat het geval is vind ik hem nogal klein.
- Wat voor content ga je links plaatsen en wat rechts? Het lijkt me je persoonlijke portfolio website oid? Is dan de tekstuele content zo belangrijk. Sterker nog, is de tekstuele content aanwezig en heb je zin om dat te schrijven.
- Als je een designer bent oid wil ik die showcase duidelijk in beeld hebben. Dat betekent dus dat die niet op hetzelfde hierarchische niveau hoort als de login (waarvan het mij volstrekt onduidelijk is waarvoor die gebruikt wordt / waarom dat zo groot moet).
- Op de homepage wat info over jezelf en wat je doet, de showcase en een mogelijkheid om contact op te nemen, that's it!
- Als ik eerlijk ben is het sowieso wel een beetje achterhaald. De fletse kleuren blauw, blokjes patroon op de achtergrond (ook in het grijsblauw), dat kan werken, maar hier is het het net niet denk ik. De rook voegt niets toe wat mij betreft.
- Ik vind je vlakken overigens op onnavolgbare manieren in elkaar zitten, dat is knap, maar komt misschien de informatie structuur niet helemaal ten goede.
- Ronde hoekjes. Als je ze gebruikt moet je het consistent houden. Het is zelden mooi om rechte hoeken tegen ronde hoeken te zetten.
- Even terugkerend naar die login. Waarom is die knop ongeveer de helft van je hele website qua breedte? Ik zou om te beginnen al niet weten waarom ik op jouw homepage moet inloggen en jij probeert mijn ogen er praktisch in te duwen. Als ik er wel iets heel tofs mee kan wil ik dat ook zien misschien. Maar het blijft een feit dat zo'n knop daar echt niet kan.
Ik hoop dat ik je weer een beetje aan het denken heb kunnen zetten en dat het je meer laat nadenken over het ontwerp en het doel ervan.
Pagina is iets kleiner gemaakt, showcase is nu bovenaan en login is wat kleiner en naar links verplaatst. Login is voor mijzelf en leraren.

meh, toch maar showcase ding beneden.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 07-03-2010 19:33 ]
Anoniem: 346122
En tja, ik weet het niet. Ik vind het net niet, die rook, teveel blauw, en te weinig origineel volgens mij.

Iemand nog commentaar op de advertentie (niet over de inhoud)?
Anoniem: 226971

Misschien nog wat meer spacing tussen de letters nu, vind hem al gauw aan de smalle kant worden.
[ Voor 29% gewijzigd door Stoney3K op 09-03-2010 14:16 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
@ D-rez: je vorige vond ik beter, met de server er duidelijker op
[ Voor 23% gewijzigd door Amplified op 09-03-2010 20:08 ]
Voor de onderste grijze tekst? Ik zal nog een keer een poging doen met spaties, maar misschien dat de woorden dan juist meer 'los' van elkaar komen.Amplified schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:07:
waarom puntjes ertussen? nu lijkt het alsof de woorden losstaan van elkaar, terwijl ze juist bij elkaar horen.
"Coherent" en "Image" kan ik misschien nog aan elkaar vast knopen, die zijn al duidelijk te onderscheiden vanwege het kleurverschil. En misschien nog die 'counting leader' achter de letter C iets duidelijker maken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Hij bedoelt waarschijnlijk het gebouw dat nu heel vaag/dun wordt weer gegeven als achtergrond.
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
dat bedoelde ik iddking of rats schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:25:
[...]
Hij bedoelt waarschijnlijk het gebouw dat nu heel vaag/dun wordt weer gegeven als achtergrond.

@Stoney3K; misschien verwoord ik het niet goed, was lekker bezig
(klik voor groß)

[ Voor 4% gewijzigd door CdD op 11-03-2010 00:00 ]
Kwam ik tegen online, werkt lekker
Wat grappig!White schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:25:
http://www.zefrank.com/scribbler/scribblertoo/
Kwam ik tegen online, werkt lekker. Dacht ik drop hem hier even

Deze keer een Flash animatie video. Weet echter niet of 2D het juiste topic is, maar deze komt wellicht het dichtste in de buurt, het is immers 2D/gephotoshopped. Uitgangspunt van ons was een simplistische stijl die een boodschap uitdraagt die iedereen zou moeten kunnen begrijpen.
http://www.youtube.com/watch?v=GPg7v6iUXcw
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
En het leuke is dat het mee teld als school opdracht.

[ Voor 18% gewijzigd door gybrus op 17-03-2010 22:37 ]
KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
Het is wel duidelijk waar je het concept vandaan hebt, Ramp Champ...gybrus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:08:
Momenteel bezig met een concept interface voor een iPhone game.
En het leuke is dat het mee teld als school opdracht.
[afbeelding]
Maarja RampChamp heeft zijn inspiratie weer gehaald bij kermis posters.
Ik heb het gevoel dat er nog iets mist/anders moet, kan er zelf niet achterkomen wat, maar misschien de fonts aan de onderkant, ben altijd slecht met het vinden van de juiste font

Reupload: http://localhostr.com/files/234b22/proef4-privacy.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 18-03-2010 16:11 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Anoniem: 172410
Mensen doen altijd alsof alles uniek creatief moet zijn, maar guess what, praktisch alles is al gedaan en wat niet gedaan is is dat meestal om een goede reden
En zwevende vrouwen staan een beetje vreemd, misschien iets als een strand toevoegen?
Weer wat verder gegaan,

Krijg melding: Bandwidth Exceeded. Check back tomorrow.Dannydeman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:30:
Ben trouwens bezig met een uitnodiging voor een feestje. Is een 10 bij 15cm formaat (300DPI) en is dus op ansichtkaart formaat.
Ik heb het gevoel dat er nog iets mist/anders moet, kan er zelf niet achterkomen wat, maar misschien de fonts aan de onderkant, ben altijd slecht met het vinden van de juiste font. Mocht iemand dus tips hebben, be my guest (persoonlijke details heb ik even aangepast):
http://localhostr.com/files/78d1fc/proef4-privacy.jpg
MrVegeta schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:22:
[...]
Dat rook leid misschien wat af omdat er verder nog geen content en plaatjes instaan, ik denk dat dit dus wel verandert. Ik vind zelf het kleurenpalet wel goed, er zitten een paar gradiants in ja maar is dat erg?
ps. Gister Ghost Dog gekeken (als die van jou tenminste van de film komt), prima film.
Heb de naam inderdaad van Jarmusch's Ghost Dog: The Way of the Samurai.
http://localhostr.com/files/234b22/proef4-privacy.jpg
[ Voor 82% gewijzigd door Dannydekr op 18-03-2010 16:10 ]
http://localhostr.com/files/259d8c/concept2-prive.jpg
Inderdaad, er is niets dat de zomer beter uitstraalt als een groot, zwart, gapend gat in het middenDannydeman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:04:
Heb een geheel nieuw concept gemaakt, met ook wat andere (betere) afmetingen. Nog steeds 300DPI, en de essentie is hetzelfde. Deze is echter een stuk kleurrijker en straalt naar mijn mening de zomer meer uit:
Hou het licht, rood/oranje/geel dat soort kleuren, en neem veel ruimte. Maak dingen niet al te groot, en zorg dat er een duidelijk focal point is. Mensen moeten weten waar ze naar moeten kijken, en dat kan ik uit je huidige ontwerp niet echt opmaken.
De elementen die je gebruikt hebt (Palmbomen, zeester, vrouwvolk) wekken, naar mijn mening natuurlijk, wel een zomerse sfeer op, maar de manier waarop je ze gecombineerd hebt (+ je kleurgebruik) doet mij niet verlangen naar een cocktail met paraplutje onder de warme zomerzon.
[ Voor 17% gewijzigd door Sorbo op 18-03-2010 20:12 ]
Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, (kijk al een tijdje mee) maar ik vond je vorige versie veel beter. De eerste versie straalt een thema uit. Weliswaar nog niet af, maar een goed begin was het wel. deze versie^^Dannydeman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:04:
Heb een geheel nieuw concept gemaakt, met ook wat andere (betere) afmetingen. Nog steeds 300DPI, en de essentie is hetzelfde. Deze is echter een stuk kleurrijker en straalt naar mijn mening de zomer meer uit:
straalt van alles uit. Het geeft mij het gevoel dat je creatieve gaten ingevuld hebt met wat Photoshop onderzoekjes. Er is nu van alles door elkaar, grunge feestje, beach party, en een slap aftreksel van de komende kamasutra beurs.
Als laatste is je typografie niet sterk. Maak een keuze, kleur, fontsize, enz. Probeer een gebied te reserveren voor de tekst en laat dat misschien ook zien. Kadertje wellicht?
nou goed, genoeg van mijn ongewenste gezeur. goed bezig hier! Leuk om te zien.
Succes iedereen.
mag ik misschien ook eens wat laten zien??
edit: localhostr houdt niet zo van het bandbreedte dat Tweakers wegtrekt, dus heb hem weer moeten reuploaden:
http://localhostr.com/files/2d8cef/concept1-prive.jpg
[ Voor 13% gewijzigd door Dannydekr op 18-03-2010 22:23 ]
En geef die dames nu eens een podiumpje. Het is er nu zo bovenop.
En de tekst mag geïntegreerd worden in het totaal. Soms kan een flare of beetje grunge (zoals bovenop je flyer) al voldoende zijn.
Overigens, wat iemand anders zei: er is nu geen focalpunt.
Probeer eens: in Ps
- Shift+Ctrl+Alt+E
- geeft nieuwe laag bovenop gemaakt van alle zichtbare lagen eronder
- gebruik op deze laag een (BV.) radial blur of iets anders met een beetje dieptewerking
- bovenste laag op screen, of vergelijkbaar
- opacity beetje aanpassen....
Het focal point was in de eerste versie een stuk beter dan in de laatste versie, door de gebruikte achtergrond. De "rising sun"-strepen zorgden al voor een redelijk duidelijk focal point (het kan altijd beter, maar ach).galmoer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:45:
[...]
En geef die dames nu eens een podiumpje. Het is er nu zo bovenop.
En de tekst mag geïntegreerd worden in het totaal. Soms kan een flare of beetje grunge (zoals bovenop je flyer) al voldoende zijn.
Overigens, wat iemand anders zei: er is nu geen focalpunt.
Probeer eens: in PsEn dan ben ik benieuwd hoe dat er uit ziet
- Shift+Ctrl+Alt+E
- geeft nieuwe laag bovenop gemaakt van alle zichtbare lagen eronder
- gebruik op deze laag een (BV.) radial blur of iets anders met een beetje dieptewerking
- bovenste laag op screen, of vergelijkbaar
- opacity beetje aanpassen....
Als je je trucje toe gaat passen op de tweede versie, dan wordt het daar niet veel beter op. Niet alleen omdat het focal point niet het grootste probleem is imo (ik stoor me meer aan de kleuren), maar omdat deze achtergrond zo druk is dat als je deze gaat radial blurren, dat je hele "rare vlekken" krijgt, die je poster weinig goed zullen doen.
Als ik jou was zou ik teruggaan naar je eerste versie, en deze aanpassen met iets meer zomerse kleuren. Experimenteer vanuit deze versie verder, hou de dames er zeker in, zorg ervoor dat ze (zoals iemand anders al zei) niet meer zweven. De compositie is op zich goed, kleurgebruik kan nog wat beter, typografie is niet zoals ik het zou doen (zeker niet slécht, maar niet mijn smaak).
Let alleen wel op met gradients en oranje: deze 2 dingen zijn erg moeilijk om mooi te krijgen op papier. Tenminste, ik neem aan dat je gaat printen gezien je 300dpi opmerking...
Trouwens, ik ben nogal nieuw, dus sorry als ik zomaar de discussie binnen kom stormen. Ik zit nu op 3,5k karma, maar zodra ik me een tweakblog kan veroorloven zal ik een designlog bij gaan houden op mn tweakblog. Ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van mn huisstijl, dus waarschijnlijk krijgen jullie volgende week wel meer te zien. Ik zal tegen die tijd wel een linkje posten
http://members.chello.nl/akruik/concept1-priveb.jpg
De kleuren zal ik sowieso mee experimenteren, sowieso om de persoon in kwestie wat keuzes voor te leggen.
Edit: Hier een alternatieve kleurenversies, sowieso met een soort strandje i.p.v. die regenboog
http://members.chello.nl/akruik/concept1-2-prive.jpg
http://members.chello.nl/akruik/concept1-3-prive.jpg
Edi2t: omdat die andere offline is, hier concept2 met de radialblur/screen layer
http://members.chello.nl/akruik/concept2.jpg
[ Voor 37% gewijzigd door Dannydekr op 19-03-2010 13:12 ]
Ik zie die diepte niet hoorDannydeman schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:48:
De dames zweven in principe niet meer, er is meer diepte etc..
OK, ze staan op een regenboog voor een palmboom.
Geef de dames eens een schaduw. Dat creëert pas echt diepte. En dan geen slagschaduw in photoshop gebruiken maar de dames spiegelen op de ondergrond waar ze 'op staan'.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
http://members.chello.nl/akruik/concept1-prive-shadow.jpg
edit: heb in de andere kleuren ook schaduwen toegevoegd, oude links zijn geupdate
[ Voor 31% gewijzigd door Dannydekr op 19-03-2010 15:10 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Stukken beter! Ik zou m zo wel uit durven delenDannydeman schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:56:
Ok, heb even een schaduw toegevoegd.
http://members.chello.nl/akruik/concept1-prive-shadow.jpg
edit: heb in de andere kleuren ook schaduwen toegevoegd, oude links zijn geupdate
Mocht je er nog meer tijd in willen steken: experimenteer nog eens een beetje met wat lettertypes. Vaak kan een ander lettertype nog een heel ander gevoel/look opleveren. Mocht je dat al gedaan hebben en dit als resultaat hebben: top!
Zelf ben ik geen fan van dat "eroded" (Hebben we hier nog een nederlands woord voor?) lettertype dat je bovenin hebt gebruikt, maar ik kan wel begrijpen dat je m neer hebt gezet.
Verweerd?Sorbo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:25:
[...]
Stukken beter! Ik zou m zo wel uit durven delen![]()
Mocht je er nog meer tijd in willen steken: experimenteer nog eens een beetje met wat lettertypes. Vaak kan een ander lettertype nog een heel ander gevoel/look opleveren. Mocht je dat al gedaan hebben en dit als resultaat hebben: top!
Zelf ben ik geen fan van dat "eroded" (Hebben we hier nog een nederlands woord voor?) lettertype dat je bovenin hebt gebruikt, maar ik kan wel begrijpen dat je m neer hebt gezet.
Dat was hem
De kleurstelling ziet er inderdaad wel goed uit ja, maar let je wel even op de rechtervoet van de dame aan de rechterkant? Deze zweeft momenteel nog een beetjeDannydeman schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:31:
Het is uiteindelijk de groene/blauwe versie gewordenMisschien dat ik hem nog een beetje aanpas hier en daar, maar dat zal minimaal zijn...In ieder geval bedankt voor de tips
[ Voor 11% gewijzigd door jmxd op 25-03-2010 20:33 ]
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt en wat voor een systeem je nodig hebt, want in het filmpje gaat het snel, maar niet instant. Dat hebben ze ongetwijfeld op erg snelle hardware gedaan, dus ik ben benieuwd wat dit voor gebruikers met langzamere PC's doet.
Vermoed dat het niet goed werkte o.i.d. als die zon er op stond.
Hmm, mja, ik heb nog steeds mijn twijfels, 2 jaar geleden (misschien wel langer) had photoshop al een vergelijkbare functie. Zie:Ghost Dog schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:59:
Mensen, het is bijna 1 april!
Er wordt in deze voorbeelden nieuwe informatie 'bedacht'door de software, zoals bergen, en hoe wolken formeren, dat kan natuurlijk nooit.
http://www.youtube.com/watch?v=3h1gZJsjKxs
[ Voor 86% gewijzigd door Giant87 op 26-03-2010 16:53 ]
Tsja, zelfs als het een één april grap is is het natuurlijk een kwestie van een jaar, misschien een paar jaar voor het wél gewoon in de praktijk kan. Met de toename van rekenkracht worden dit soort dingen steeds makkelijker.Ghost Dog schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:59:
Mensen, het is bijna 1 april!
Er wordt in deze voorbeelden nieuwe informatie 'bedacht'door de software, zoals bergen, en hoe wolken formeren, dat kan natuurlijk nooit.
Onderschat de vooruitgang niet.
Ik heb trouwens ergens anders ook al een ander filmpje gezien met hetzelfde.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 26-03-2010 18:51 ]
De signature:

Update :

Sorry dat ik de discussie over Photoshop CS5 stoor.
[ Voor 20% gewijzigd door idutcher op 28-03-2010 11:45 ]
Wil iemand met ervaring van Microsoft Expression Studio en/of Corel Graphics Suite mij even DM'en?
Ik heb een paar vragen waarmee ik dit topic niet wil vervuilen.
Het zou in iedergeval wel tof zijn!
[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Dean op 29-03-2010 17:21 ]
Ondertitel
Ik vind je Rose Online signature te simpel. Ik ken namelijk de afbeelding die je voor de background gebruikt hebt. Buiten het extracten van je character weet ik dat er verder niet zo heel veel gedaan is. Je tekst bij zowel de eerste als de tweede poging is ook niet al te spannend. Kortom doe nog wat spannends met je sigidutcher schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:16:
Een vriend van mij is pas weer begonnen met het programmeren van websites. Nu vroeg hij mij of ik het design voor hem wou gaan doen, omdat ik ooit een keer met photoshop heb gewerkt. Het was weer even wennen maar toch lukte me het om een signature te maken, maar omdat ik weet dat het veel beter kan hoop ik dat jullie wat opbouwende kritiek kunnen geven !
De signature:
[afbeelding]
Update :
[afbeelding]
Sorry dat ik de discussie over Photoshop CS5 stoor.
Mja wie weet is het gewoon een bewerkte layer er onder?TwyLight schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:32:
Met 2D stuff in gedachten wou ik even dit filmpje laten zien:
[video]
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 31-03-2010 11:09 ]
Dit topic is gesloten.